Annak ellenére, hogy még nem minden vásárlást bonyolítunk az interneten keresztül, a termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó információkat a legtöbb esetben az online térből nyerjük ki.
Amikor tehát felmerül egy probléma, amire megoldást szeretnénk találni, első lépésként megpróbálunk minél alaposabban körülnézni az interneten, hogy kiválasszuk azt a szolgáltatót, aki a leginkább megfelel az elvárásainknak. A vállalkozásunk elindításakor így első körben a célcsoportunk szemén keresztül kell megvizsgálnunk a weboldalunk felépítését.
A weboldal hitelessége
Mi alapján választanak a felhasználók? Természetesen az egyik leginkább meghatározó elem az, hogy bizalmat ébreszt-e bennük az adott weboldal, hogy minőségi választ kínál-e a kérdéseikre, és hogy úgy általában véve milyen felhasználói élményt tapasztalnak a felkeresése során. Ami biztos, hogy minden látogató a Google legelső oldalán lévő találatok közül fog válogatni. Sőt, a legtöbben csupán a lista első három találatára kattintanak rá. A második oldalra már csupán a látogatók elenyésző százaléka jut tovább.
Pedig könnyen lehet, hogy a mi vállalkozásunk webhelye is valamelyik hátrébb található oldalon várja, hogy rátaláljanak. Méghozzá úgy, hogy közben talán messzemenően jobb szolgáltatást kínálunk, mint azok, akik az első helyet birtokolják. Mit csinálunk rosszul? A választ a keresőoptimalizálás adja meg a számunkra.
Manapság már nehéz nem hallani róla, ha az ember egy kicsit olvasgat az online marketing témakörén belül. A SEO révén organikus, azaz nem fizetett úton szerezhetünk kiváló pozíciót a weboldalunk számára. A SEO komplex módszereinek segítségével a találati lista élvonalába kerülünk, megelőzve ezzel a versenytársainkat. Így a célcsoportunk már gond nélkül megtalálhat minket a legelőkelőbb pozíciók egyikén.
A fent említett felhasználó élmény azonban nem csupán onnantól kezdve nyeri el az értelmét, hogy valaki rákattint az oldalunkra. Ezt a tényezőt az algoritmusok is vizsgálják, amikor rangsorolnak. Így végül a pozíciónkat többek között az határozza meg, hogy mennyire minőségi a nálunk található tartalom. Ez segít a keresőrobotoknak, hogy feltérképezzék a webhelyet és hozzáadják az információkat a keresőmotor indexéhez.
A hatékony SEO stratégia egyik legfontosabb alappillére tehát az, hogy a weboldalunk tartalma minőségi legyen. Ez SEO szempontból azt jelenti, hogy releváns, folyton frissülő, információban gazdag, olvasmányos tartalmat kell létrehoznunk, méghozzá olyat, ami minden esetben alapos kulcsszókutatásra épül. A kulcsszavak lesznek az egyik legfontosabb eszközeink. Általuk képet kapunk arról, hogy milyen igényekkel rendelkezik a célcsoportunk, valamint megnöveljük weboldalunk értékét is a keresőrobotok szemében.
Linképítés: bizalom az internetes társadalom szemében
A SEO másik fontos eszköze a linképítés. Ez egyfajta bizalmi tőle. A Google ismerte el elsőként a linkek hihetetlenül erős szerepét, ezért is a linképítés a SEO stratégia második legfontosabb alappillére. A linkeknek erejük van, így megkülönböztetünk nagyon erős, értékes linkeket és olyanokat is, melyeknek semmilyen erejük nincs és egyáltalán nem javítanak a helyezésünkön. A kettő között pedig széles skálán mozognak a linkek értékei. Sőt, olyan linkek is léteznek, melyek nem hogy rontanak a pozíciónkon, de büntetést is kaphatunk értük. Ez egy gyakran vétett hiba a SEO gépezetében. Fontos, hogy jól végezzük el a folyamatot és észszerű kereteken belül alkalmazuk a SEO eme hatékony eszközét.
A honlap SEO harmadik kulcsponti szereplője pedig a technikai SEO. Rengeteg apró és nagyon lényeges technikai beállítást fed le, melyek nélkül nem érhetünk el jó helyezést akkor sem, ha a tartalmunk kiemelkedő. Ide tartozik többek között a weboldalunk gyors betöltési sebessége, a törött linkek száma vagy a megfelelő URL struktúra megléte. Bizonyos technikai beállításokra mindenképpen célszerű nagyobb figyelmet fordítanunk, mert ezek a keresési találatokban történő megjelenésünket is befolyásolják.
A SEO megismeréséhez és hatékony alkalmazásához nem kell kifizetnünk horror összegeket egy marketing cég számára. Mi magunk is egyszerűen SEO szakértőkké válhatunk és néhány egyszerű kattintással elvégezhetjük a legfontosabb feladatokat a helyezésüönk érdekében.