Az H&M (Hennes & Mauritz AB) svéd divatmárka, amelyet 1947-ben alapítottak Stockholm-ban. Azóta világszerte ismertté vált az elérhető árú, trendi és divatos ruháiról és kiegészítőiről. Azonban az H&M-nek nemcsak az elérhető ára és a trendi megjelenése a sajátossága, hanem az is, hogy vezető szerepet játszik az etikus és fenntartható divat előmozdításában. Itt van néhány érdekesség az H&M-ről:
- Az első üzletet egy asszony alapította
Az első H&M boltot 1947-ben nyitotta meg egy svéd nő, Erling Persson felesége, aki később az üzlet tulajdonosa lett. Az eredeti bolt a népszerű divatnegyedben, a Stureplanon található.
- A H&M a világ második legnagyobb ruházati cégévé vált
Az H&M az 1990-es évek óta folyamatosan bővült, és ma már több mint 70 országban van jelen több mint 5 000 boltjával. 2019-ben a cég árbevétele meghaladta a 22 milliárd eurót, és a világ második legnagyobb ruházati cégévé vált.
- Az H&M az egyik leginkább fenntartható divatmárka
Az H&M nemcsak a trendi és elérhető árú ruháiról ismert, hanem az etikus és fenntartható divat előmozdításáról is. A cég 2013-ban vezette be Conscious Collection nevű termékcsaládját, amelyben a fenntartható anyagokat és a környezetbarát technológiákat használják. Azóta az H&M jelentős lépéseket tett a fenntartható divat irányába, és az egyik leginkább fenntartható divatmárka.
- Az egyik legnagyobb textilipari vásárlóként a H&M jelentős hatással van a divatiparra
Az H&M az egyik legnagyobb textilipari vásárló a világon, ami azt jelenti, hogy jelentős hatása van a divatiparra. Az H&M elkötelezte magát amellett, hogy csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását és az ökológiai lábnyomát, valamint a munkavállalók és az állatok jólétére is odafigyel.
- Az H&M-nél folyamatosan dolgoznak az újrahasznosított anyagok felhasználásának lehetőségein
Az H&M az újrahasznosított anyagok felhasználásának lehetőségein is dolgozik. Az „H&M Recycle Week” (H&M újrahasznosítási hét) kezdeményezése révén az ügyfelek régi, használt ruháikat adhatják le az üzletekben, és cserébe kuponokat kapnak az új vásárlásokhoz. Az újrahasznosított anyagokból készült termékek szintén a Conscious Collection részei.
- Az H&M együttműködik többek között világhírű tervezőkkel és celebekkel
Az H&M számos kollaborációt szervezett már olyan világhírű tervezőkkel, mint Karl Lagerfeld, Alexander Wang és Isabel Marant. Az együttműködések célja, hogy exkluzív tervezői darabokat kínáljanak az ügyfeleknek az elérhető árú áruk mellett. Emellett az H&M dolgozott olyan hírességekkel is, mint Beyoncé, Madonna, David Beckham és The Weeknd.
Az H&M az elmúlt években nemcsak a divatvilágban, hanem az etikus és fenntartható divat előmozdításában is vezető szerepet játszik. Az árérzékeny és trendi ruhái mellett az újrahasznosított anyagok és a fenntartható divat előmozdításával az H&M nemcsak divatcégként, hanem felelős vállalatként is kiemelkedő.